نحوه حمل و نقل ایمن مواد غذایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1398
بازدید : 300
نویسنده : عماد

غذای خانگی پخت و پز یک نکته مهم برای تعطیلات است و هیچ چیز رضایت بخش نیست چون شستشوی یک وعده غذایی مجلل با کمی بیشتر از درب بازکن کنسرو ، اجاق گاز کمپینگ و پاشیدن ظروف. اما اگر قصد سفر با غذا را در این تابستان دارید ، ارزش آن را دارد که به 10 نکته برتر ما در مورد حمل و نقل ایمن غذا نگاهی بیندازید - گرمای تابستان و کمبود تجهیزات ممکن است در غیر این صورت منجر به آگاهی بهتر از "امکانات" اردوگاه از شما شود. شاید امیدوار بود ...

1. اگر در حال تهیه ظرف پخته شده هستید ، آنرا بپزید ، آن را در اسرع وقت خنک کنید و آنرا یخچال دهید. درست قبل از خاموش ، آن را به جعبه های خنک و بسته های یخی منتقل کنید.

2. در مورد یخ زدن گوشت یا ظروف پخته شده فکر کنید و آنها را به یخ زده منتقل کنید ، به این ترتیب می دانید که در این مسیر خیلی گرم نمی شوند. شما نمی توانید آنها را در قسمت مقصد خود تازه سازی کنید ، بنابراین باید برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید هنگام رسیدن به آنجا ، آنها را سرد نگه دارید.

3. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد غذایی قبل از سفر کاملاً آب بندی شده باشد تا آلودگی متقاطع نداشته باشد. شما نمی خواهید مخلوط مواد غذایی خام و آماده را بخورید. ظروف Tupperware برای این کار عالی هستند.

4- اگر در هوای گرم با اتومبیل در حال مسافرت هستید ، قبل از تعطیل کردن درها را باز کنید تا گرما بیرون بیاید ، مواد غذایی را در خنک ترین مکان در ماشین قرار دهید و در صورت وجود آن ، مخزن هوا را قرار دهید.

5- قوانین ایمنی مواد غذایی همانند مواردی است که در خانه وجود دارد ، بنابراین قبل از تهیه مواد غذایی در خارج ، دستان خود را بشویید. همه وسایل و وسایل نیز باید کاملاً تمیز شوند.

6. کلیه مواد غذایی قابل فساد باید در دمای صحیح نگهداری شود. مواد غذایی متعلق به یخچال را سرد نگه دارید و غذای گرم را سرو کنید ، و در تمام طول آنها داغ باشید. گرما بیشتر باکتری ها را می کشد بنابراین این واقعاً مهم است.

7. در مورد استفاده از دماسنج مواد غذایی فکر کنید ، غذای سرد باید در دمای 8 درجه سانتیگراد یا پایین نگه داشته شود و غذای گرم در کل در دمای 63 درجه یا بالاتر باشد.

8- غذای سرد نباید بیش از چهار ساعت از 8 درجه سانتیگراد باشد و غذای گرم نباید بیش از دو ساعت از 63 درجه سانتیگراد باشد. پس از رسیدن به این آستانه ، باید آن را دور بیندازید.

9- از قبل برنامه ریزی کنید ، اگر به مسافت های طولانی سفر می کنید ، ممکن است با مراجعه به سوپر مارکت مقصد نزدیک خود ، برای به دست آوردن وسایل قابل خراب شدن مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کیسه های خنک ، جعبه های خنک و بسته های یخی و همچنین ظروف غذای بسته شده وجود دارد. اگر یخچال در مقصد شما است ، مواد غذایی را بلافاصله قبل از باز کردن بقیه وسایل خود منتقل کنید. اگر یخچال وجود ندارد ، هنگام ورود برنامه ریزی کنید تا وسایل قابل خراب شدن را بخورید.

10. در نظر بگیرید از غذاهای فاقد یخچال برای فله کردن وعده های غذایی خود استفاده کنید ، به عنوان مثال کلوچه ، کیک (بدون خمیر کره) ، نان ، مخلوط دنباله و میله. غذاهای کنسرو ، مربا و UHT می توانند به طرز شگفت آور خوبی باشند. وعده های غذایی گیاهی گزینه خوبی است ، اگر می خواهید طوفانی را در یک اردوگاه بپزید - یک گلدان سبزیجات ساخته شده با سبزیجات فصلی ، ادویه جات ترشی جات ، گوجه فرنگی های نخود زده و نخودچی باعث می شود تا یک وعده غذایی پر شود. هم اکنون می توانید دانه های از قبل پخته شده را تهیه کنید که سریع و ساده برای تهیه سالاد از آن خارج شده یا در سوپ ها و خورش ها رها می شوند.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








ب روزترین اخبار روز دنیا

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس ettefaghieh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com